Bramy garażowe - ranking rozpoznawalności firm i produktów

Data ankietowania: 05 lutego 2017

W lutym 2017 r. wykonaliśmy badania ankietowe wśród członków Klubu Budujących Dom. Podstawowe pytania ankiety były zawarte w dziale "Znane i preferowane marki produktów". Między innymi zestawiliśmy listę najaktywniejszych na rynku marek/producentów bram garażowych.

Zwróciliśmy się do naszych respondentów z prośbą: "prosimy zaznaczyć (w kolumnie A) firmy znane Ci choćby ze słyszenia oraz (w kolumnie B) firmy, których produkty kupiłeś lub zamierzasz kupić do budowy Twojego domu". Respondent mógł do tego wykazu dopisać również dowolne inne firmy. Rozkłady statystyczne uzyskanych odpowiedzi przedstawiają wykresy A, B.

Liczby podane na rozkładzie A określają, jaki procent wszystkich uczestników ankiety (1104 osoby) rozpoznaje daną markę. Zatem rozkład ten obrazuje zarówno stopień popularności poszczególnych firm/marek produktów, jak też poziom wiedzy naszych Czytelników.

W obu rankingach (A i B) pierwsza trójka jest taka sama: Hörmann, Wiśniowski, Krispol. Blisko trzech na czterech ankietowanych rozpoznaje markę Hörmann, a blisko połowa zastosowała lub zamontuje bramy tej firmy w swoim domu. Co trzeci respondent zastosuje bramy firmy Wiśniowski, natomiast 1 na 10 ankietowanych wybierze produkt firmy Krispol.

A. Rozkład procentowy odpowiedzi na pytanie: Czy znasz tę markę / producenta?
73,10%Hormann
65,30%Wiśniowski
38,40%Krispol
26,80%Novoferm
25,10%Normstahl
21,90%Gerda
14,20%Big-Tor
13,80%Domet
9,20%Wimont
7,80%Mirola
4,90%Orlita
4,20%Poltau
B. Rozkład procentowy liczby osób zainteresowanych zastosowaniem produktów poszczególnych firm w budowie własnego domu.
46,10%Hormann
31,20%Wiśniowski
9,30%Krispol
3,20%Novoferm
3,10%Normstahl
7,1%Inne