Wydarzenia

Udział firmy Lafarge w inwestycjach 2011 r.

Dodano: 11 stycznia 2012

W 2011 r. firma Lafarge uczestniczyła w wielu ważnych przedsięwzięciach budowlanych w Polsce. Cementy, betony i kruszywa z Lafarge zostały zastosowane przy wznoszeniu Stadionu Narodowego, budowie drugiej linii warszawskiego metra oraz pirsów na lotnisku im. Fryderyka Chopina.

Udział firmy Lafarge w inwestycjach 2011 r.

Duży udział firmy Lafarge w inwestycjach 2011 r. przypadł na budowy realizowane w Warszawie. Na stację Rondo Daszyńskiego, znajdującą się w centralnym odcinku drugiej linii metra, firma dostarczyła cement Monolit 42,5. Warunki geotechniczne terenu oraz wysoki poziom wód gruntowych spowodowały konieczność uszczelnienia gruntu i wykonania wzmocnień.

Dla ochrony stacji przed wysokim poziomem wód gruntowych powstały cementowo-gruntowe ekrany. W czasie prac zastosowano specjalną technologię "jet grouting", polegającą na iniekcji zaczynu cementowego w celu wzmocnienia i uszczelnienia podłoża gruntowego.

W gronie najbardziej prestiżowych stołecznych projektów infrastrukturalnych znalazł się Most Północny. Na jego budowę Lafarge Beton dostarczył 18 tys. m³ specjalnego betonu przeznaczonego na konstrukcje drogowo-mostowe. Firma dostarczyła także kruszywa do budowy węzła Łopuszańska, węzła Prymasa Tysiąclecia, rozbudowy drogi Modlińska - Marki oraz budowy trasy S8 do Konotopy.

Firma Lafarge dostarczyła również ponad 90 tys. ton cementu przeznaczonego do produkcji betonu na wszystkie elementy betonowe i żelbetowe Stadionu Narodowego. Cementy Monolit 42,5 (CEM III/A 42,5 N zastąpiony później przez CEM III/A 42,5 N-LH/HSR/NA), CEM II A-V 42,5 R oraz DYNAMIK (CEM II AM (S-LL) 52,5 N) znalazły zastosowanie w produkcji mieszanki betonowej przeznaczonej do żelbetowych elementów konstrukcyjnych, słupów niezależnej konstrukcji dachowej oraz elementów prefabrykowanych.

Pomnik prezydenta Ronalda ReaganaUdział firmy Lafarge w inwestycjach 2011 r. zaznaczył się także w bardziej kameralnych projektach. W listopadzie producent dostarczył beton towarowy klasy B 25 na budowę pomnika Ronalda Reagana przy Trakcie Królewskim w Warszawie. Został on wykorzystany do budowy stopy fundamentowej pod płytą granitową do ustawienia pomnika.

Z kolei na budowę nowej siedziby Muzeum Śląskiego w Katowicach Lafarge dostarczył około 1000 m³ betonu fundamentowego na pale fundamentowe oraz ściany szczelinowe.

Galeria handlowa Echo KielceLafarge ma także duży udział w budowie obiektów biurowych i galerii handlowych. W 2011 r. w Kielcach oddano do użytku rozbudowaną galerię handlową Echo. Jest ona największym centrum handlowo-rozrywkowym w województwie świętokrzyskim. Do budowy obiektu wykorzystano około 25 tys. ton cementu z Małogoszczy.

Ponadto Lafarge dostarczył 23 tys. m³ betonu dla galerii Korona Kielce oraz cement CEM II BV 32,5 R do budowy Skalar Office Center w Poznaniu. Budynek o powierzchni ponad 14 tys. m² jest jednym z najbardziej prężnych centrów biznesowych na terenie Poznania.

Firma Lafarge brała również udział w najważniejszych inwestycjach infrastrukturalnych. W latach 2010-2011 Lafarge dostarczał cement do budowy nowego odcinka autostrady A2 o długości 106 km. Został on oddany do użytku 1 grudnia 2011 r. Trasa prowadzi z Nowego Tomyśla do Świecka.

Do stabilizacji podłoża i produkcji chudego betonu pod autostradę wykorzystano 22 tys. ton cementu CEM II/B-V 32,5 R. Mosty i przejścia dla zwierząt powstały przy użyciu 26 tys. ton cementu CEM I 42,5 N-HSR/NA (HSR 42,5). Cement ten wybrano ze względu na odporność na trudne warunki środowiskowe oraz wysokie parametry wytrzymałościowe.

Ten sam cement służył również do produkcji betonu mostowego, zastosowanego przy budowie mostu nad kanałem Resko w Dźwirzynie.

Most w DźwirzynieModernizacja falochronu w ramach budowy gazoportu

Lafarge Kruszywa bierze obecnie udział w modernizacji wschodniego falochronu w porcie w Świnoujściu. Przedsiębiorstwo dostarczy tam łącznie około 120 tys. ton kamienia hydrotechnicznego z kopalni w Sulikowie o frakcji 80/160 mm i 125/250 mm. Duży kamień układa się w specjalnych koszach (gabionach) wzdłuż konstrukcji falochronu. Kruszywo lżejsze kładzione jest następnie na wierzchu. Prace modernizacyjne mają zostać ukończone na wiosnę 2012 r. Inwestycja jest realizowana w ramach budowy gazoportu.

źródło i zdjęcia: lafarge.pl