Wydarzenia

Kampania Renovate Europe przy udziale Knauf Insulation

Dodano: 22 marca 2012

Renovate Europe to ogólnoeuropejska akcja, którą wspiera m.in. producent materiałów energooszczędnych firma Knauf Insulation. Celem akcji jest lobbowanie na rzecz regularnego podnoszenia efektywności energetycznej budynków w Europie poprzez zwiększenie wysokości składki remontowej.

Kampania Renovate Europe przy udziale Knauf Insulation

Stopa bezrobocia w Europie wynosi obecnie 10% i cały czas rośnie. Firma Knauf Insulation, jeden z założycieli kampanii Renovate Europe wskazuje na proste rozwiązania, które mogą zmienić ten niekorzystny trend.

Obecnie 40% energii produkowanej w UE służy do zasilania i ogrzewania naszych domów i mieszkań. Kompleksowe remonty mieszkań mogą przyczynić się do spadku zużycia energii o 32% i utworzenia 1.1 mln miejsc pracy w sektorze budowlanym.

Tony Robson, Dyrektor Generalny w Grupie Knauf Insulation uważa, że sposobem na redukcję bezrobocia mogą okazać się daleko idące inwestycje w remonty budynków. Badania pokazują, że izolowanie i renowacja obiektów mieszkalnych jest inwestycją, która przynosi wymierne korzyści.

Przykładem mogą być Niemcy, które w 2010 r. przeznaczyły 1,4 mld euro na renowację budynków. Pieniądze te były rozdysponowane przez Niemiecki Bank Rozwoju KfW, który udzielał pożyczek na inwestycje związane z oszczędzaniem energii. Przyniosły one 5,4 mld euro wpływów z tytułu podatków oraz oszczędności w wysokości 1,8 mld na zasiłkach dla bezrobotnych. Dodatkowo, zostało stworzonych lub zachowanych około 340 tysięcy miejsc pracy.

"Powyższe dane powinny dać do myślenia szczególnie politykom, którzy uważają, że Europę nie stać na daleko idące inwestycje w ocieplenia mieszkań i remonty. Są też  dowodem na to, że takie inwestycje mogą przyczynić się do stworzenia 1.1 mln miejsc pracy (wg Europejskiego Instytutu Wydajności Budynków (BPIE)) i zaoszczędzić 32% energii. Doświadczenia Niemiec pokazują, że każde euro wydane przez rząd na inwestycje związane z energooszczędnością budynków może przynieść aż 5 euro w postaci wpływów z podatków. Zasada postępowania wydaje się być prosta. Albo kontynuujemy proces wydawania pieniędzy na paliwa kopalne pochodzące z importu albo inwestujemy w kompleksowe remonty mieszkań, które stworzą miejsca pracy i zaoszczędzą nasze pieniądze" podkreśla Tony Robson, CEO w Grupie Knauf Insulation.

Od paru miesięcy organizatorzy akcji Renovate Europe przy udziale Knauf Insulation intensyfikują swoje działania, celem dotarcia z postulatami do unijnych polityków oraz decydentów. Jednym z pierwszych kroków jest zebranie jak największej liczby podpisów pod propozycją projektu szerokiej termomodernizacji budynków oraz podnoszenia ich efektywności energetycznej.

źródło i zdjęcie: Knauf Insulation