Wydarzenia

Spotkanie Klubu Isover pod hasłem "Tworzymy Komfortowy Klimat"

Dodano: 24 kwietnia 2012

Tegoroczne - szesnaste, spotkanie Klubu Isover było połączone z uroczystą galą, a zgromadzeni partnerzy i gości brali udział w prezentacjach oraz konferencjach na temat rozwiązań budowlanych przyjaznych środowisku, ale jednocześnie zapewniających bezpieczeństwo i odpowiedni klimat użytkowania.

Spotkanie Klubu Isover pod hasłem "Tworzymy Komfortowy Klimat"

Klub Isover odbył się pod hasłem "Tworzymy Komfortowy Klimat" w dniach 14 - 15 kwietnia br. w Warszawie. Goście byli świadkami ciekawych prezentacji i występów artystycznych. Całość podzielono na dwie części - merytoryczną i artystyczną.

Podczas konferencji przybliżono uczestnikom rozwiązania budowlane będące przyjazne środowisku, a zarazem zapewniające komfortowy klimat i bezpieczeństwo użytkowania. Gości przywitał Tomas Rosak, dyrektor generalny Isover i prezes zarządu Saint-Gobain Construction Products Polska.

W swoim wystąpieniu poruszył głównie kwestię bezpieczeństwa, będącą nadrzędną wartością zarówno dla Saint-Gobain, jak i dla marki Isover, której produkty izolacyjne znacząco ograniczają emisję energii cieplnej do atmosfery.

"Bezpieczeństwo jest bardzo ważne w naszym codziennym życiu, w naszej pracy. Nie możemy go kupić. Jesteśmy osobiście za nie odpowiedzialni i nie da się tej odpowiedzialności zrzucić na barki kogoś innego" zaznaczył.

W przemówieniu Tomasa Rosaka nie zabrakło słów podkreślających znaczenie współpracy z klientami Isover: "Pracując razem, dyskutując, słuchając siebie nawzajem i będąc bliżej rynku, podążamy we właściwym kierunku. Wspólnie wytyczamy ścieżkę rozwoju dla całego sektora budowlanego w Polsce, podejmując szereg działań na rzecz polepszenia standardów życia, zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska" dodał Tomas Rosak.

Częścią konferencji była premiera filmu przygotowanego przez Organizację WWF Polska, w którym osoby znane Polakom z mediów, wraz z ekspertami WWF i Isover, opowiadały o korzyściach wynikających z budownictwa ekologicznego. Poruszono w nim problem powszechnej degradacji środowiska, eksploatacji zasobów Ziemi, ukazując jednocześnie rozwiązania, które stanowią remedium na zanikające bogactwa przyrody. Eksperci opowiadali o materiałach budowlanych, z których należy korzystać przy budowie energooszczędnego domu, sposobach stawiania ergonomicznych budynków, czy korzyściach wynikających z budownictwa ekologicznego.

Po emisji filmu głos zabrał prowadzący spotkanie Benedykt Kordula. Dyrektor marketingu Isover krótko omówił kluczowe atuty firmy, odnosząc się do kwestii technologii, znaczenia marki czy współpracy z partnerami biznesowymi. Rolę partnerstwa w biznesie podkreślił w swoim wystąpieniu Adam Hnat, dyrektor sprzedaży.

Z kolei Henryk Kwapisz - menadżer rozwoju rynku Isover, omówił temat pozyskiwania środków finansowych na wdrażanie energooszczędnych rozwiązań. Zaznaczył, że budownictwo energooszczędne ma w Polsce przed sobą obiecującą przyszłość. Należy jednak wzorować się na mieszkańcach krajów skandynawskich czy Szwajcarii, którzy od dawna przywiązują ogromną wagę do obniżania kosztów energii.

"Dom musi od samego początku przynosić jak najwięcej korzyści swojemu właścicielowi. W Polsce, mimo iż nie wspiera się budownictwa niskoenergetycznego, świadomość ekologiczna, jest coraz większa. Dlatego od lat promujemy ideę Multi-Comfort House - domu, którego komfort m.in. cieplno-akustyczny ma zapewnić dobre samopoczucie jego mieszkańcom oraz duże oszczędności w wydatkach na energię" podkreślił Henryk Kwapisz.

Następnie Benedykt Kordula wspólnie z Henrykiem Kwapiszem przedstawili (w oparciu o hierarchiczną teorię potrzeb Maslowa) zagadnienia "budownictwa przyszłości", umieszczając na samym szczycie aspekty związane z energooszczędnością. Jednym z ostatnich wystąpień była prelekcja Olgi Mazurek - kierownika marki i komunikacji oraz rzecznika prasowego Isover, przedstawiająca Isover jako markę oferującą inwestorom, partnerom biznesowym oraz wykonawcom usług izolacyjnych znacznie więcej niż tylko produkty.

"Uważnie słuchając i dopasowując wszelkie działania do oczekiwań rynku, w naszej codziennej działalności staramy się tworzyć komfortowy klimat i przestrzeń dla najlepszych praktyk biznesowych" podkreślała Olga Mazurek.

Na zakończenie części merytorycznej wystąpiła Magdalena Dul-Komosińska, dyrektor WWF Polska (Isover jest partnerem WWF Polska w projekcie Klimat i Energia), która krótko opowiedziała o działalności organizacji oraz realizowanych przez nią projektach. Podkreśliła także znaczenie podnoszenia energooszczędnych standardów w budownictwie, dzięki którym można zmniejszyć emisję o blisko milion ton CO2.

"Polskie budownictwo odpowiada za ¼ zużycia energii, a potencjał efektywności energetycznej jest wciąż słabo wykorzystywany" zaznaczyła Magdalena Dul-Komosińska.

Klub Isover jest spotkaniem, które na stałe wpisuje się w kalendarz wydarzeń związanych z marką. XVI edycja wydarzenia zgromadziła liczne grono gości, którzy po zakończeniu części konferencyjnej udali się na występ jednego z czołowych polskich kabaretów oraz koncert gwiazdy brytyjskiej muzycznej sceny pop lat 80.

źródło i zdjęcie: ebuilder.pl